NÁVRH OPATŘENÍ OBECNÉ POVAHY O VYDÁNÍ ZMĚNY Č. 1 ÚZEMNÍHO PLÁNU BĚLÁ Zastupitelstvo obce Bělá příslušné podle § 6 odst. 5 písm. c) zákona č. 183/2006 Sb., o územním plánování a stavebním řádu (stavební zákon), ve znění pozdějších předpisů (dále jen „stavební zákon“) za použití ustanovení § 43 odst. 4 stavebního zákona, dále § 13 vyhlášky č. 500/2006 Sb., o územně analytických podkladech, územně plánovací dokumentaci a způsobu evidence územně plánovací činnosti, ve znění pozdějších změn a § 171 a následujících zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „správní řád“) vydává ve smyslu ustanovení § 54 odst. 2 stavebního zákona změnu č. 1 Územního plánu Bělá, schválenou usnesením Zastupitelstva obce Bělá č. …… ze dne ……… A) TEXTOVÁ ČÁST ZMĚNY Č. 1 ÚZEMNÍHO PLÁNU BĚLÁ Textová část změny č. 1 Územního plánu Bělá v rozsahu podle přílohy č. 7 vyhlášky Ministerstva pro místní rozvoj ČR č. 500/2006 Sb., o územně analytických podkladech, územně plánovací dokumentace a způsobu evidence územně plánovací činnosti, ve znění pozdějších změn obsahující: 1) Vymezení zastavěného území, 2) Koncepce rozvoje území obce, ochrany a rozvoje jeho hodnot 3) Urbanistická koncepce včetně vymezení zastavitelných ploch, ploch přestavby a systému sídelní zeleně 5) Koncepce uspořádání krajiny, včetně vymezení ploch a stanovení podmínek pro změny v jejich využití, územní systém ekologické stability, prostupnost krajiny, protierozní opatření, ochranu před povodněmi, rekreaci, dobývání nerostů a podobně 6) Stanovení podmínek pro využití ploch s rozdílným způsobem využití s určením převažujícího účelu využití (hlavní využití), pokud je možné jej stanovit, přípustného využití, nepřípustného využití, popřípadě podmíněně přípustného využití těchto ploch a stanovení podmínek prostorového uspořádání, včetně základních podmínek ochrany krajinného rázu (například výškové regulace zástavby, intenzity využití pozemků v plochách) 7) Vymezení veřejně prospěšných staveb, veřejně prospěšných opatření, staveb a opatření k zajišťování obrany a bezpečnosti státu a ploch pro asanaci, pro které lze práva k pozemkům a stavbám vyvlastnit 8) Vymezení dalších veřejně prospěšných staveb a veřejně prospěšných opatření, pro které lze uplatnit předkupní právo 9) Údaje o počtu listů Změny č. 1 Územního plánu Bělá a počtu výkresů k němu připojené grafické části je nedílnou a závaznou součástí tohoto opatření obecné povahy a tvoří jeho přílohu. B) GRAFICKÁ ČÁST ZMĚNY Č. 1 ÚZEMNÍHO PLÁNU BĚLÁ Grafická část změny č. 1 Územního plánu Bělá obsahující: a) Výkres základního členění území, obsahující vyznačení hranic, zastavěného území, zastavitelných ploch, ploch přestavby, ploch a koridorů územních rezerv a ploch a koridorů, ve kterých je rozhodování o změnách v území podmíněno uzavřením dohody o parcelaci, zpracováním územní studie nebo vydáním regulačního plánu, vyhotovený v měřítku 1:5 000, b) Hlavní výkres, obsahující urbanistickou koncepci, vymezení ploch s rozdílným způsobem využití, zastavěného území, zastavitelných ploch a ploch přestavby, dále koncepci uspořádání krajiny včetně ploch s navrženou změnou využití, ploch a koridorů pro územní rezervy, vyhotovený v měřítku 1:5 000, c) Výkres koncepce veřejné infrastruktury, včetně vymezení ploch a koridorů pro dopravní a technickou infrastrukturu, vyhotovený v měřítku 1:5 000 a d) Výkres veřejně prospěšných staveb, opatření a asanací, vyhotovený v měřítku 1:5 000 v rozsahu prováděných změn je nedílnou a závaznou součástí tohoto opatření obecné povahy a tvoří jeho přílohu. Návrh odůvodnění: C) TEXTOVÁ ČÁST ODŮVODNĚNÍ ZMĚNY Č. 1 ÚZEMNÍHO PLÁNU BĚLÁ 1) Pořizování změny č. 1 Územního plánu Bělá Pořízení změny č. 1 Územního plánu Bělá pro celé území obce Bělá, tj. katastrální území Bělá (kód 658979) bylo schváleno Zastupitelstvem obce Bělá (dále jen „Zastupitelstvo“) usnesením č. 354/14 dne 17.09.2014 na základě schválené Zprávy o uplatňování Územního plánu Bělá v uplynulém období, jehož součástí byly pokyny pro zpracování návrhu změny územního plánu v rozsahu zadání změny č. 1 Územního plánu Bělá. Určená zastupitelka podle stavebního zákona pro obec Bělá byla zastupitelstvem schválena Alena Mihulková. Zhotovitelem změny č. 1 Územního plánu Bělá byla obcí Bělá vybrána Ing. arch. Jana Richtrová (Anglická 17, 787 01 Šumperk, číslo autorizace: 03254). Příslušným pořizovatel změny č. 1 Územního plánu Bělá je Městský úřad Semily, obvodní stavební úřad, oddělení územního plánování, jako příslušný úřad územního plánování (dále jen „pořizovatel“) podle § 6 odst. 1 písm. c) zákona č. 183/2006 Sb. o územním plánování a stavebním řádu (stavební zákon), v platném znění (dále jen „stavební zákon“). Na základě zpracované dokumentace návrhu změny č. 1 Územního plánu Bělá pro společné jednání Městský úřad Semily písemností ze dne 14.01.2015 vedenou pod č. j. SÚ/103/15 oznámil dotčeným orgánům, krajskému úřadu, obci, pro kterou je územní plán pořizován a sousedním obcím místo a doba konání společného jednání na den 10.01.2015 od 09:00 hodin v kanceláři Obecního úřadu Bělá. Pořizovatel zároveň v souladu s ustanovením § 50 odst. 3 stavebního zákona doručil návrh změny č. 1 Územního plánu Bělá veřejnou vyhláškou ze dne 14.01.2015 vedenou pod č. j. SÚ/104/15 a oznámil možnost uplatnění připomínek k návrhu změny č. 1 územního plánu. Lhůta pro uplatnění připomínek byla v souladu s ustanovením stavebního zákona stanovena nejpozději do 27.02.2015 s uvedením upozornění, že k později uplatněným připomínkám se nepřihlíží. Vzhledem k tomu, že k některým změnám územního plánu byla dotčenými orgány uplatněna stanoviska, ve kterých byly požadavky na úpravu dokumentace změny, vyvolal pořizovatel dohodovací řízení, jež byla zakončena dohodou: Dohoda s Městským úřadem Semily odborem životního prostředí, orgánem ochrany přírody a krajiny ze dne 06.05.2015 vedená pod č. j. SÚ/1298/15 a dohoda s Městským úřadem Semily odborem životního prostředí, státní správou lesů ze dne 06.05.2015 vedená pod č. j. SÚ/1295/15. Pořizovatel dále požádal Krajský úřad Libereckého kraje, odbor územního plánování a stavebního řádu o stanovisko podle § 50 odst. 7 stavebního zákona a to písemností ze dne 24.03.2015 vedenou pod č. j. SÚ/861/15. Krajský úřad Libereckého kraje, odbor územního plánování a stavebního řádu vydal podle § 50 odst. 7 stavebního zákona stanovisko č. j. OÚPSŘ/195/2014/OÚP ze dne 03.04.2015 doručené dne 03.04.2015 a vedené pod č. j. SÚ/1159/15, ve kterém potvrdil, že lze zahájit řízení o vydání návrhu změny č. 1 územního plánu. Pořizovatel následně ve spolupráci s určeným zastupitelem zpracoval konečné vyhodnocení výsledků projednání návrhu změny č. 1 Územního plánu Bělá (dokument ze dne 13.05.2015 vedený pod č. j. SÚ/860/15) a na jejich základě zajistil úpravu návrhu změny č. 1 Územního plánu Bělá pro účely veřejného projednání (Pokyny pro zpracování úpravy návrhu změny č. 1 Územního plánu Bělá ze dne 13.05.2015 vedené pod č. j. SÚ/1345/15). Pořizovatel následně formou veřejné vyhlášky č. j. SÚ/1867/15 ze dne 05.08.2015 a oznámením č. j. SÚ/1866/15 ze dne 05.08.2015 dotčeným orgánům, sousedním obcím a obci Bělá oznámil zahájení řízení o vydání opatření obecné povahy, kterým se vydává změna č. 1 Územního plánu Bělá a zároveň oznámil konání veřejného projednání o upraveném a posouzeném návrhu změny č. 1 Územního plánu Bělá na den 14.09.2015 od 15:30 hodin. 2) Rozhodnutí o námitkách uplatněných v návrhu změny č. 1 Územního plánu Bělá a jejich odůvodnění: Bude doplněno po veřejném projednání návrhu změny č. 1 Územního plánu Bělá. 3) Vyhodnocení uplatněných připomínek: Ke společnému jednání nebyly uplatněny žádné připomínky. Dále bude doplněno po veřejném projednání návrhu změny č. 1 Územního plánu Bělá. 4) Náležitosti podle § 53 odst. 4 stavebního zákona a) Vyhodnocení souladu s politikou územního rozvoje a územně plánovací dokumentací vydanou krajem: Politika územního rozvoje České republiky ve znění aktualizace č. 1 byla schválena usnesením vlády České republiky č. 276 dne 15.04.2015. Návrh změny č. 1 Územního plánu Bělá plně respektuje požadavky vyplývající ze schválené politiky územního rozvoje a je s ní v souladu. Pro území řešené změnou č. 1 Územního plánu Bělá byla vydána nadřazená územně plánovací dokumentace – Zásady územního rozvoje Libereckého kraje usnesením zastupitelstva Libereckého kraje č. 466/11/ZK ze dne 13.12.2011. Ze Zásad územního rozvoje Libereckého kraje pro území obce Bělá vyplývá umístění veřejně prospěšného opatření regionálního biokoridoru RKH013, jež bylo změnou územního plánu zapracováno. b) Vyhodnocení souladu s cíli a úkoly územního plánování, zejména s požadavky na ochranu architektonických a urbanistických hodnot v území a požadavky na ochranu nezastavěného území: Návrh změny č. 1 Územního plánu Bělá je plně v souladu s cíli a úkoly územního plánování, zejména s požadavky na ochranu architektonických a urbanistických hodnot v území a s požadavky na ochranu nezastavěného území. c) Vyhodnocení souladu s požadavky stavebního zákona a jeho prováděcích právních předpisů: Návrh změny č. 1 Územního plánu Bělá byl zpracován v souladu se zákonem č. 183/2006 Sb., o územním plánování a stavebním řádu (stavební zákon), ve znění pozdějších předpisů, vyhláškou č. 500/2006 Sb., o územně analytických podkladech, územně plánovací dokumentaci a o způsobu evidence územně plánovací činnosti, ve znění pozdějších předpisů, s vyhláškou č. 501/2006 Sb., o obecných požadavcích na využívání území, ve znění pozdějších předpisů a zákonem č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů. d) Vyhodnocení souladu s požadavky zvláštních právních předpisů a se stanovisky dotčených orgánů podle zvláštních právních předpisů, případně výsledkem řešení rozporů: Pořizovatel v rámci společného jednání o návrhu změny č. 1 Územního plánu Bělá obdržel a po případném dohodnutí vyhodnotil následující stanoviska dotčených orgánů uplatněná podle zvláštních právních přepisů: - Obvodní báňský úřad pro území krajů Libereckého a Vysočina, stanovisko značky SBS 01312/2015 doručené dne 20.01.2015 a vedené pod č. j. SÚ/299/15 - Krajská hygienická stanice Libereckého kraje se sídlem v Liberci, stanovisko č. j. KHSLN 00901/2015 doručené dne 11.03.2015 vedené pod č. j. SÚ/776/15 - Hasičský záchranný sbor Libereckého kraje, Územní odbor Semily, stanovisko č. j. HSLI-191-3/SM-P-PRE-2015 doručené dne 28.01.2015 a vedené pod č. j. SÚ/294/15 - Městský úřad Semily, odbor životního prostředí, stanovisko č. j. ŽP/227/15 doručené dne 27.02.2015 vedené pod č. j. SÚ/594/15 - Ministerstvo průmyslu a obchodu, stanovisko značky MPO 4132/2015 doručené dne 12.03.2015 vedené pod č. j. SÚ/773/15 - Ministerstvo obrany České republiky, Agentura hospodaření s nemovitým majetkem, stanovisko č. j. MOCR 68-431/2015-6440 doručené dne 27.01.2015 vedené pod č. j. SÚ/293/15 - Státní energetická inspekce, územní inspektorát pro Liberecký kraj, stanovisko značky 62/15/51.103/Hr doručené dne 23.02.2015 vedené pod č. j. SÚ/519/15 - Ministerstvo životního prostředí, odbor výkonu státní správy V, stanovisko značky 2780/ENV/15 doručené dne 04.02.2015 vedené pod č. j. SÚ/349/15 Všechna stanoviska dotčených orgánů uplatněná ke společnému jednání byla respektována, resp. v případě stanovisek Městského úřadu Semily, odboru životního prostředí, orgánu ochrany přírody a krajiny; Městského úřadu Semily, odboru životního prostředí, státní správy lesů byly učiněna dohoda uplatněných stanovisek. Vyhodnocení stanovisek dotčených orgánů je zpracováno v rámci Vyhodnocení výsledků společného jednání o návrhu změny č. 1 Územního plánu Bělá ze dne 13.05.2015 vedené pod č. j. SÚ/860/15. Na základě společného jednání nebyl řešen rozpor ve smyslu ustanovení § 4 odst. 7 stavebního zákona a ustanovení § 136 odst. 6 správního řádu. Dále bude doplněno po veřejném projednání. 5) Náležitosti podle § 53 odst. 5 stavebního zákona a) Výsledek přezkoumání změny č. 1 územního plánu podle § 53 odst. 4 stavebního zákona: Návrh změny č. 1 Územního plánu Bělá je v souladu s § 53 odst. 4 stavebního zákona tak, jak je uvedeno v kapitole 4) Náležitosti podle § 53 odst. 4 stavebního zákona tohoto opatření obecné povahy. b) Zpráva o vyhodnocení vlivů na udržitelný rozvoj území obsahující základní informace o výsledcích tohoto vyhodnocení včetně výsledků vyhodnocení vlivů na životní prostředí: Zpracování vyhodnocení vlivů na udržitelný rozvoj území nebylo v rámci projednání Zprávy o uplatňování Územního plánu Bělá v uplynulém období, jehož součástí bylo Zadání změny č. 1 Územního plánu Bělá požadováno, na základě čehož nebylo zpracováno. c) Stanovisko krajského úřadu podle § 50 odst. 5 stavebního zákona: Zpracování vyhodnocení vlivů na udržitelný rozvoj území nebylo v rámci projednání Zprávy o uplatňování Územního plánu Bělá v uplynulém období, jehož součástí bylo Zadání změny č. 1 Územního plánu Bělá požadováno, na základě čehož nebylo zpracováno. Z tohoto důvodu nebude vydáno stanovisko příslušného úřadu podle § 50 odst. 5 stavebního zákona. d) Sdělení, jak bylo stanovisko podle § 50 odst. 5 stavebního zákona zohledněno, s uvedením závažných důvodů, pokud některé požadavky nebo podmínky zohledněny nebyly Zpracování vyhodnocení vlivů na udržitelný rozvoj území nebylo v rámci projednání Zprávy o uplatňování Územního plánu Bělá v uplynulém období, jehož součástí bylo Zadání změny č. 1 Územního plánu Bělá požadováno, na základě čehož nebylo zpracováno. Z tohoto důvodu nebude vydáno stanovisko příslušného úřadu podle § 50 odst. 5 stavebního zákona. e) Komplexní zdůvodnění přijatého řešení včetně vybrané varianty Návrh změny č. 1 Územního plánu Bělá neobsahoval varianty řešení. Zdůvodnění přijatého řešení je zpracováno v textové části odůvodnění návrhu změny č. 1 Územního plánu Bělá a to v kapitole F) „Komplexní zdůvodnění přijatého řešení“ a je nedílnou součástí tohoto opatření obecné povahy a tvoří jeho přílohu. f) Vyhodnocení účelného využití zastavěného území a vyhodnocení potřeby vymezení zastavitelných ploch: Vyhodnocení je zpracováno v Textové části odůvodnění návrhu změny č. 1 Územního plánu Bělá a to v kapitole G) „Vyhodnocení účelného využití zastavěného území a vyhodnocení potřeby vymezení potřeby vymezení zastavitelných ploch“ a je nedílnou součástí tohoto opatření obecné povahy a tvoří jeho přílohu. 6) Soulad změny č. 1 Územního plánu Bělá podle přílohy č. 7 části II. odst. 1 vyhlášky č. 500/2006 Sb.: a) Vyhodnocení koordinace využívání území z hlediska širších vztahů v území: V rámci zpracování změny č. 1 Územního plánu Bělá byly zohledněny veškeré vazby z okolních obcí nebo na okolní obce. Vyhodnocení je dále zpracováno v Textové části odůvodnění návrhu změny č. 1 Územního plánu Bělá a to v kapitole A) „Vyhodnocení koordinace využívání území z hlediska širších vztahů v území“ a je nedílnou součástí tohoto opatření obecné povahy a tvoří jeho přílohu. b) Vyhodnocení splnění požadavků zadání: Návrh změny č. 1 Územního plánu Bělá byl zpracován v souladu s Pokyny pro zpracování návrhu změny územního plánu v rozsahu zadání změny č. 1 Územního plánu Bělá, které byly součástí Zprávy o uplatňování Územního plánu Bělá v uplynulém období, jež byla schválena Zastupitelstvem obce Bělá usnesením č. 11 z 13. veřejného zasedání zastupitelstva ze dne 12.09.2013. Vyhodnocení je dále zpracováno v Textové části odůvodnění návrhu změny č. 1 Územního plánu Bělá a to v kapitole B) „Vyhodnocení splnění požadavků zadání“ a je nedílnou součástí tohoto opatření obecné povahy a tvoří jeho přílohu. b.1) Vyhodnocení souladu se schváleným výběrem nejvhodnější varianty a podmínkami k její úpravě v případě postupu podle § 51 odst. 2 stavebního zákona Návrh změny č. 1 Územního plánu Bělá neobsahoval varianty řešení. b.2) Vyhodnocení souladu s pokyny pro zpracování návrhu změny č. 1 územního plánu v případě postupu podle § 51 odst. 3 stavebního zákona Bude doplněno na základě výsledků projednání. b.3) Vyhodnocení souladu s pokyny k úpravě návrhu změny č. 1 územního plánu v případě postupu podle § 54 odst. 3 stavebního zákona Bude doplněno při vydání změny č. 1 Územního plánu Bělá na základě výsledku projednání Zastupitelstva obce Bělá. b.4) Vyhodnocení souladu s rozhodnutím o pořízení územního plánu nebo jeho změny a o jejím obsahu v případě postupu podle § 55 odst. 3 stavebního zákona Změna č. 1 Územního plánu Bělá nebo jeho část nebyla zrušena, ani nenastaly skutečnosti podle § 54 odst. 4 a 5 stavebního zákona, z toho důvodu nebylo zastupitelstvem obce rozhodnuto o pořízení územního plánu nebo jeho změny a o jejím obsahu. c) Výčet záležitostí nadmístního významu, které nejsou řešeny v zásadách územního rozvoje (§ 43 odst. 1 stavebního zákona), s odůvodněním potřeby jejich vymezení V rámci zpracování návrhu změny č. 1 Územního plánu Bělá nevyplynuly žádné záležitosti nadmístního významu, které by bylo potřeba vymezit. Vyhodnocení je zpracováno v odůvodnění textové části návrhu změny č. 1 Územního plánu Bělá a to v kapitole C) „výčet záležitostí nadmístního významu, které nejsou řešeny v zásadách územního rozvoje“ a je nedílnou součástí tohoto opatření obecné povahy a tvoří jeho přílohu. d) Vyhodnocení předpokládaných důsledků navrhovaného řešení na zemědělský půdní fond a pozemky určené k plnění funkce lesa: Vyhodnocení je zpracováno v odůvodnění textové části návrhu změny č. 1 Územního plánu Bělá a to v kapitole D) „Vyhodnocení předpokládaných důsledků navrhovaného řešení na zemědělský půdní fond a pozemky určené k plnění funkcí lesa“ a je nedílnou součástí tohoto opatření obecné povahy a tvoří jeho přílohu. B) GRAFICKÁ ČÁST ODŮVODNĚNÍ ZMĚNY Č. 1 ÚZEMNÍHO PLÁNU BĚLÁ Grafická část odůvodnění opatření obecné povahy o vydání změny č. 1 Územního plánu Bělá obsahující: a) Koordinační výkres, vyhotovený v měřítku 1:5 000 a b) Výkres předpokládaných záborů půdního fondu, vyhotovený v měřítku 1:5 000 v rozsahu prováděných změn je nedílnou součástí tohoto opatření obecné povahy a tvoří jeho přílohu. Návrh poučení: Opatření obecné povahy nabývá účinnosti patnáctým dnem po dni vyvěšení veřejné vyhlášky, kterou se vydání tohoto opatření obecné povahy oznamuje. Do opatření obecné povahy a jeho odůvodnění může každý nahlédnout u správního orgánu, který opatření obecné povahy vydal. Dle ustanovení § 172 odst. 5 správního řádu se proti rozhodnutí o námitkách nelze odvolat ani podat rozklad. Proti opatření obecné povahy nelze podat opravný prostředek podle ustanovení § 173 odst. 2 správního řádu. Vladimír Svoboda Alena Mihulková starosta obce místostarostka obce